NOWY PORTAL - wersja BETA
mamy już
510redaktorów
o co chodzi w portalu
Kliknij tutaj, aby szukać po branży
dodaj artykuł
ZLECENIA OGŁOSZENIA ZAMÓW REDAKTORA ZAMÓW TEKST KUP ARTYKUŁ
POLECAMY:   Nie dopuść do wypalenia! AIDS pokonany?
 
 
Jesteś tutaj:Strona główna>Lista artykułów>Prezentacja artykułu

Regeneracja przekładni (maglownic)

Dodano: 21.08.2016, autor: @Sten
kategoria: Motoryzacja,  ocena: brak,  rodzaj: Ogólnodostępny
Które części warto regenerować

Użytkownicy kilku- czy kilkunastoletnich samochodów w przypadku awarii i usterek nie są skazani wyłącznie na zakup nowej bądź używanej części. W wielu przypadkach lepszym rozwiązaniem jest fachowo przeprowadzona regeneracja. Oczywiście nie każdy z podzespołów można i warto regenerować. Czasem nie jest to możliwe ze względów technologicznych, innym razem jest nieuzasadnione ekonomicznie. Które więc elementy układu kierowniczego i zawieszenia można i warto oddać do regeneracji?

Przekładnia kierownicza (maglownica)

Kiepski stan dróg, mimo wielu inwestycji z ostatniej dekady, sprawia, że w wielu pojazdach szybkiemu zużyciu ulega przekładnia kierownicza. Typowymi bolączkami wielu modeli są wycieki oleju powiązane z korozją atakującą listwy zębate. Tę usterkę można usunąć stosunkowo tanim kosztem, szlifując listwę. W przypadku poważniejszych uszkodzeń maglownicy, kiedy wyrobione zostają zęby przekładni, konieczna jest wymiana całej listwy. Regeneracja przekładni kierowniczej najczęściej polega na uszczelnianiu powierzchni, likwidacji wycieków płynu wspomagania oraz na ewentualnej wymianie zaworów. Kiedy jednak uszkodzeniu uległo uzębienie, wtedy proces regeneracji polega na wymianie zębatek i ponownym złożeniu przekładni – jest to naprawa skomplikowana i wymagająca zastosowania markowych zamienników oraz odpowiedniego zaplecza warsztatowego. Naprawy „garażowe” przy wyrobionym uzębieniu nie wystarczą.

Pompa wspomagania

Kiedy spada wydajność wspomagania kierownicy i spod maski wydostają się nietypowe odgłosy, to sygnał, że uszkodzeniu uległa pompa wspomagania. Zamiast wymiany na nową część, warto zastanowić się nad regeneracją, która jeśli zostanie przeprowadzona zgodnie ze sztuką, gwarantuje sprawność i bezpieczeństwo przez kolejne dziesiątki czy setki tysięcy kilometrów. Regeneracja pompy wspomagania polega na wymianie zużytych elementów na nowe oraz na uszczelnianiu całości. Należy pamiętać, że wymiana tylko uszczelnienia jest rozwiązaniem na krótką metę i tylko maskuje usterkę.

Belka skrętna

W popularnych samochodach francuskich konstruowanych w latach 80. i 90. minionego wieku często uszkodzeniu ulega belka skrętna tylnej osi. Przypadłość najczęściej jest zauważalna po przekroczeniu 150- 200 tysięcy kilometrów (czasem częściej) – koła tylnej osi mocno się pochylają, co nie tylko stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa, ale także zmniejsza komfort podróżowania i wpływa na przyspieszone zużycie opon. Regeneracja belki skrętnej polega na wymianie lub naprawie czopów i montażu nowych łożysk. Podobnie jak w przypadku maglownicy warto poszukać specjalistycznego zakładu od lat zajmującego się serwisowaniem zawieszenia z belką podatną na skręcanie.

W czasach dostępu do tanich zmieników wciąż w wielu przypadkach regeneracja przekladni kierowniczej jest lepszym rozwiązaniem niż kupno fabrycznie nowej części o niskiej lub nieznanej jakości. To także lepsze rozwiązanie niż wymiana uszkodzonego podzespołu na część używaną. Trzeba tylko znaleźć warsztat, który nie tylko specjalizuje się w regeneracji, ale także jakość swej pracy potwierdza pisemną gwarancją.
GALERIA

 

OCENA ARTYKUŁU

Pomóż nam budować ranking artykułów, oceń powyższy.
oceń artykuł
średnia ocen
0
Wykonawca: PERSABIO
Wszelkie prawa zastrzeżone

zamknij
zamknij

Czytaj artykuły z wybranej kategorii

kliknij w nazwę kategorii aby przejść do listy artykułów
zamknij

Znajdź specjalistę z wybranej branży

kliknij w nazwę branży aby przejść do listy specjalistów publikujących w niej artykuły