NOWY PORTAL - wersja BETA
mamy już
512redaktorów
o co chodzi w portalu
Kliknij tutaj, aby szukać po branży
dodaj artykuł
ZLECENIA OGŁOSZENIA ZAMÓW REDAKTORA ZAMÓW TEKST KUP ARTYKUŁ
POLECAMY:   Nie dopuść do wypalenia! AIDS pokonany?
 
 
Jesteś tutaj:Strona główna>Lista artykułów>Prezentacja artykułu

Czarny ekran w laptopie. Co robić?

Dodano: 29.09.2016, autor: @Aliii
kategoria: Nowe Technologie,  ocena: brak,  rodzaj: Ogólnodostępny
Laptopy to sprytne, wygodne i praktyczne urządzenia przenośne, które można zabrać ze sobą wszędzie. Ich popularność z roku na rok jest coraz większa. Coraz mniej osób decyduje się na kupno komputerów stacjonarnych, które zajmują sporą przestrzeń mieszkania (gromadzi się na nich uciążliwy i trudny do usunięcia kurz). Wszystko wydaje się być idealne, ale podkreślmy, że laptopy z natury są niestety bardziej awaryjne.

Czarny ekran - panika i gromadzenie pieniędzy na nowy sprzęt

Osoby, które są laikami dziedziny elektronicznej nie potrafią poradzić sobie nawet z najmniejszym problemem. Czasami okazuje się, że jeśli po włączeniu laptopa pojawi się ciemny pulpit to wystarczy wykonać kilka szybkich zabiegów, aby przywrócić sprzęt do życia. Przyczyn usterki może być mnóstwo. Najczęściej jednak taka sytuacja ma miejsce w momencie, kiedy poprzedza ją instalacja aktualizacji i sterowników. Co wówczas zrobić?

Najpierw należy wejść panel sterowania,
Powinny pojawić się tam opcje zasilania,
Następnie należy postawić kropkę w miejscu, gdzie widnieje napis "zrównoważony",
Kolejnym krokiem będzie wybranie opcji "Zmień ustawienia planu",
W następnym oknie naciskamy "Przywróć ustawienia domyślne tego planu",
Zapisujemy zmiany i uruchamiamy ponownie laptopa.

Jeśli to nie pomogło to być może uszkodzona została pamięć RAM albo system. Wówczas trzeba udać się do specjalistycznego serwisu komputerowego, w którym problem zostanie zdiagnozowany i rozwiązany. Zwykle wystarczy reinstalacja systemu. Jest to zabieg trwający maksymalnie jeden dzień roboczy. Jeśli jednak okaże się, że winowajcą jest pamięć RAM to niestety konieczne będzie poniesienie większych wydatków i dłuższy czas oczekiwania na naprawę.

Nowe modele sprzętów warto serwisować, ale te, których wartość rynkowa nie przekracza już kilkuset złotych lepiej wymienić na nowoczesne, sprawne, lepsze pod względem parametrów i mniej awaryjne komputery. Rada na koniec? Kupując laptopa w salonie przedłużajmy gwarancję producenta na okres dłuższy niż dwa lata.
GALERIA

 

OCENA ARTYKUŁU

Pomóż nam budować ranking artykułów, oceń powyższy.
oceń artykuł
średnia ocen
0
Wykonawca: PERSABIO
Wszelkie prawa zastrzeżone

zamknij
zamknij

Czytaj artykuły z wybranej kategorii

kliknij w nazwę kategorii aby przejść do listy artykułów
zamknij

Znajdź specjalistę z wybranej branży

kliknij w nazwę branży aby przejść do listy specjalistów publikujących w niej artykuły