NOWY PORTAL - wersja BETA
mamy już
515redaktorów
o co chodzi w portalu
Kliknij tutaj, aby szukać po branży
dodaj artykuł
ZLECENIA OGŁOSZENIA ZAMÓW REDAKTORA ZAMÓW TEKST KUP ARTYKUŁ
POLECAMY:   Nie dopuść do wypalenia! AIDS pokonany?
 
 
Jesteś tutaj:Strona główna>Lista artykułów>Prezentacja artykułu

Naturalne leki na jesienne infekcje.

Dodano: 26.11.2014, autor: @Jadzia
kategoria: Zdrowie i Medycyna,  ocena: 4,  rodzaj: Ogólnodostępny
Swoją odporność możemy wzmocnić sami poprzez właściwe jedzenie, które sprawi, że wirusy i bakterie będą nas mijać z daleka. Wystarczy przestrzegać kilku zasad.

1. Najważniejsze śniadanie.

Powinno być obfite z porcją białka i witaminy C. Po noc organizm jest wygłodniały i spowolniony. Śniadanie powinno więc go rozgrzać i wzmocnić. Dobrym rozwiązaniem będzie szklanka mleka, miseczka twarożku, 2-3 plasterki żółtego sera lub chudej wędliny i białko mamy uzupełnione. Teraz kolej na witaminę C. Do jogurtu lub mleka można dodać kilka plasterków kiwi. Twarożek możemy wymieszać z miąższem z grejpfruta lub wypić świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy. Ponieważ śniadanie ma nam dodać energii musimy pamiętać aby w jego skład weszły płatki albo chleb, które oprócz tego,że przez długi czas będą źródłem energii to dostarczą również witaminy z grupy B, magnez oraz żelazo.

2. Im bardziej kolorowo na talerzu tym zdrowiej.

Głównym źródłem witamin i składników mineralnych są warzywa i owoce. To antyoksydanty zdolne do wyłapywania wolnych rodników uszkadzających zdrowe komórki i obniżających odporność. Poza tym ich kolor dodaje energii i pobudza apetyt.

3. Nie zapominajmy o kaszy.

Kasza zapomniana przez jakiś czas wraca do łask i coraz częściej gości na naszych stołach. Zawiera ona dużo magnezu i witamin z grupy B, które pomagają zwalczyć jesienno-zimową depresję. Ich działanie wzmacnia cynk, jest w niej też sporo żelaza. Pomimo tego, że kasza jest wysokokaloryczna ma niski indeks glikemiczny i zawiera sporo rozpuszczalnego błonnika. Daje uczucie sytości i reguluje poziom cukru we krwi.

4. Bez hormonu szczęścia ani rusz!

Jednym z warunków dobrego nastroju jest odpowiedni poziom serotoniny w mózgu. Organizm nasz wyprodukuje ten hormon jeśli dostanie odpowiednią dawkę tryptofanu, to składnik białka. Najwięcej zawierają go:
- sery żółte i pleśniowe,
- mięso z indyka i kurczaka,
- kasza manna i gryczana,
- otręby,
- orzechy,
- soja,
- fasola,
- mleko.

5. Naturalna apteczka: czosnek, cebula, imbir.

Czosnek i cebula zawierają aktywne związki siarki, które zwalczają wirusy i bakterie atakujące drogi oddechowe. Z kolei imbir rozgrzewa i poprawia krążenie. Świeża cebula i czosnek tej porze roku powinny stać się stałym dodatkiem do sałatek i twarogu. Natomiast imbir z powodzeniem może zastąpić herbatę w postaci naparu z posiekanego plasterka imbiru, miodu i cytryny.

OCENA ARTYKUŁU

Pomóż nam budować ranking artykułów, oceń powyższy.
oceń artykuł
średnia ocen
4
Wykonawca: PERSABIO
Wszelkie prawa zastrzeżone

zamknij
zamknij

Czytaj artykuły z wybranej kategorii

kliknij w nazwę kategorii aby przejść do listy artykułów
zamknij

Znajdź specjalistę z wybranej branży

kliknij w nazwę branży aby przejść do listy specjalistów publikujących w niej artykuły