NOWY PORTAL - wersja BETA
mamy już
513redaktorów
o co chodzi w portalu
Kliknij tutaj, aby szukać po branży
dodaj artykuł
ZLECENIA OGŁOSZENIA ZAMÓW REDAKTORA ZAMÓW TEKST KUP ARTYKUŁ
POLECAMY:   Nie dopuść do wypalenia! AIDS pokonany?
 
 
Jesteś tutaj:Strona główna>Lista artykułów>Prezentacja artykułu

OCZYSZCZAJĄCA SIŁA ŻYWNOŚCI

Dodano: 07.03.2015, autor: @wispawel12
kategoria: Kuchnia, Zdrowe żywienie,  ocena: 2,  rodzaj: Ogólnodostępny
Wiosenne porządki nie powinny ograniczać się tylko do mycia okien czy uporządkowania chaosu w garażu. Cieplejsza pora roku jest również doskonałym czasem na detoksykację organizmu, jako że spożywanie większej ilości przetworzonych produktów spożywczych w czasie zimy oraz ograniczona aktywność fizyczna przyczyniły się do nagromadzenia toksyn w ustroju. Co więcej, w przeciwieństwie do czyszczenia garażu, oczyszczanie organizmu nie musi być przykrą czynnością. Istnieje wiele produktów, które pomagają usuwać nadmiar toksyn naturalnie.

Buraki

Pewnie zauważyłeś, że wiele produktów wspomagających nasze zdrowie ma intensywne kolory. Ich żywe barwy wynikają z bogactwa zawartych w nich składników odżywczych i antyoksydantów (np. jagody, marchew czy buraki). Buraki to szczególnie cenny element diety oczyszczającej, ponieważ mają dużo witamin z grupy B i minerałów istotnych dla układu immunologicznego. Są pełne błonnika, który przyspiesza pasaż treści jelitowej, zmniejsza absorpcję glukozy, wiąże cholesterol i kwasy żółciowe, zwiększając tym samym ich wydalanie. Ponadto warzywa te odkwaszają, wspomagają pracę takich narządów, jak nerki i wątroba (kluczowy narząd rozkładający i neutralizujący toksyny).

Kurkuma

Kurkuma to powszechnie używana w tradycyjnej kuchni indyjskiej, aromatyczna, jasnożółta przyprawa. Jest ona również jednym z podstawowych produktów w medycynie ajurwedyjskiej. Jak to się często dzieje, jej dobroczynny wpływ na organizm, doceniany w starożytnych praktykach medycznych, został potwierdzony badaniami naukowymi. Główny składnik aktywny kurkumy – kurkumina – wykazuje właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne, antybakteryjne oraz fungistatyczne, czyli hamujące wzrost grzybów. Co więcej, poprawia trawienie, oczyszcza organizm i chroni przez uszkodzeniami wątroby.

Imbir

Ta znana od tysiąca lat, pochodząca z południowo-wschodniej Azji przyprawa wykazuje szereg cennych właściwości leczniczych. W wielu badaniach wykazano, że gingerol – główny aktywny składnik świeżego imbiru – działa antyzapalnie i antyoksydacyjnie, zapobiega powstawaniu prozapalnych prostaglandyn. Pobudza także układ odpornościowy, niszczy wirusy i ma silne działanie odtruwające.

Kiszonki

Kis zone warzywa również powinny znaleźć się w wiosennym menu. Proces kiszenia zwiększa strawność tych produktów i ilość niektórych składników odżywczych, w tym m.in. witamin z grupy B. Kiszona kapusta i kiszone ogórki są źródłem probiotyków, czyli pożytecznych bakterii fermentacji mlekowej, które regulują skład mikroflory przewodu pokarmowego, utrzymują kwaśne PH w jelicie i hamują rozwój bakterii gnilnych. Kiszonki wspomagają proces trawienia pokarmów, zwiększają odporność, odtruwają i sprzyjają eliminacji toksyn.

Cytryna

Cytryna pomaga organizmowi usunąć toksyny, a także jest doskonałym tonikiem dla wątroby i pęcherzyka żółciowego. Dostarcza sporych ilości witaminy C, która zwiększa aktywność krwinek białych i tym samym wzmacnia układ odpornościowy, przyśpiesza naprawę uszkodzonych komórek i tkanek, pomaga przeciwdziałać fermentacji w jelicie. Woda ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny poprawia perystaltykę jelit i zwiększa wydzielanie żółci, co pomaga zregenerować i odtruwać wątrobę. Doskonale oczyszcza, wątrobę, jelita i krwiobieg.

Świeże warzywa

Regularne spożywanie warzyw sezonowych korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, reguluje równowagę kwasowo-zasadową, działa odkwaszająco. W warzywach występują prawie wszystkie witaminy i składniki mineralne oraz błonnik pokarmowy, który reguluje pracę przewodu pokarmowego. Warzywa korzystnie wpływają na funkcjonowanie wątroby, trzustki i nerek, dzięki czemu organizm rozkłada i wydala więcej substancji chemicznych oraz produktów ubocznych przemiany materii. Wspomagają rozwój korzystnej flory bakteryjnej jelit i skutecznie chronią przed chorobami przewlekłymi. Zielone warzywa liściaste zawierają ponadto chlorofil, który neutralizuje metale ciężkie i toksyny, odżywia uszkodzone komórki i eliminuje wolne rodniki, które mogą uszkadzać komórki. Dzienna dawka świeżych zielonych warzyw pomaga oczyścić przewód pokarmowy i zapewnia mocne wsparcie dla układ odpornościowego.

Istnieje wiele doskonałych produktów, które wspomagają organizm w walce z nadmiarem toksyn w organizmie. Warto je włączyć do codziennej diety, aby w pełni korzystać z uroków wiosny i cieszyć się doskonałym samopoczuciem
GALERIA

 

OCENA ARTYKUŁU

Pomóż nam budować ranking artykułów, oceń powyższy.
oceń artykuł
średnia ocen
2
Wykonawca: PERSABIO
Wszelkie prawa zastrzeżone

zamknij
zamknij

Czytaj artykuły z wybranej kategorii

kliknij w nazwę kategorii aby przejść do listy artykułów
zamknij

Znajdź specjalistę z wybranej branży

kliknij w nazwę branży aby przejść do listy specjalistów publikujących w niej artykuły